REGULAMIN SKLEPU
VIVID PEARLS AND MORE

(wersja obowiązująca od dnia 7 listopada 2025 roku – zmieniona dnia 28 listopada 2025 roku)

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin sklepu Vivid pearls and more (dalej: „Regulamin") określa ogólne warunki, sposób świadczenia Usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego www.vividpearls.pl prowadzonego przez Annę Telec prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Anna Telec Vivid (dalej: „Sprzedawca").
  2. Sprzedawca – dane identyfikacyjne:
    • Nazwa: Anna Telec Vivid
    • Forma prawna: jednoosobowa działalność gospodarcza
    • Adres: ul. Słoneczna 13J, 32-005 Niepołomice
    • NIP: 6621454574
    • REGON: 292670174
    • Miejsce rejestracji: Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG)
  3. Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez:
  4. Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej www.vividpearls.pl, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.

§ 2 Definicje

  • Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy
  • Klient – osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego lub korzysta z innych Usług dostępnych w Sklepie Internetowym
  • Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1071)
  • Konto – przydzielona danemu Klientowi część Sklepu Internetowego, za pomocą którego Klient może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego
  • Konsument – Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego
  • Rozporządzenie DSA - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych)
  • Towar – produkt prezentowany w Sklepie Internetowym, którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów
  • Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem
  • Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.)
  • Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827)
  • Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.)
  • Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru

§ 3 Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego

  1. Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
    • komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu
    • dostęp do poczty elektronicznej
    • najnowsza lub poprzednia główna wersja przeglądarki Chrome, Firefox, Safari, Edge lub inne współczesne przeglądarki internetowe
    • włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript
  2. Sprzedawca nie gwarantuje kompatybilności Sklepu ze starszymi wersjami przeglądarek ani z przestarzałym oprogramowaniem.
  3. Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie.
  4. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
    • korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń
    • niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam)
    • korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy
    • korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego
    • korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet
    • niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich
  5. Sprzedawca nie stosuje automatycznych decyzji podejmowanych wyłącznie przez algorytmy przy sprawdzaniu treści. Wszystkie decyzje dotyczące treści podejmuje osoba (człowiek) po ich ręcznym przeglądzie.
  6. Klienci mogą zgłaszać treści naruszające prawo polskie oraz unijne, w szczególności te naruszające określone zasady. W szczególności zakazane są treści:
    • propagujące przemoc
    • zawierające materiały dziecięce
    • zniesławiające osoby trzecie
    • naruszające własność intelektualną lub prawa autorskie
    • zawierające oszustwa, phishing lub złośliwe linki
    • spamowe
    • zawierające dane osobowe osób trzecich bez ich zgody
  7. Zgłoszenia można wysyłać za pomocą e-maila na adres: anna.telec@vividpearls.pl.
  8. Po otrzymaniu zgłoszenia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego przyjęcie, jeśli ma dane kontaktowe zgłaszającego. Jeśli zgłoszenie nie zawiera danych kontaktowych zgłaszającego, Sprzedawca nie potwierdza jego przyjęcia. Bez potwierdzenia przyjęcia zgłoszenie nie uruchamia 14-dniowego terminu do rozpatrzenia.
  9. Sprzedawca w ciągu 14 dni rozpatruje zgłoszenie i podejmuje decyzję dotyczącą zgłoszonej treści. Decyzja może polegać na ograniczeniu widoczności, usunięciu treści lub zawieszeniu/kontuzji Konta Klienta.
  10. Decyzje podejmowane są terminowo, obiektywnie i z należytą starannością.
  11. Sprzedawca informuje zgłaszającego o podjętej decyzji i jej uzasadnieniu, jeśli ma dane kontaktowe obu stron.
  12. Klient, którego treść została zgłoszona, może w ciągu 14 dni od decyzji złożyć odwołanie na adres e-mail: anna.telec@vividpearls.pl. Odwołanie powinno zawierać uzasadnienie niezgodności z pierwotną decyzją. Odwołanie rozpatruje osoba inna niż osoba dokonująca pierwszej oceny. Sprzedawca rozpatruje odwołanie w terminie 14 dni i powiadamia o niej zgłaszającego oraz osobę dotkniętą usunięciem treści.

§ 3.1 Procedury awaryjne

  1. W razie zaistnienia problemu technicznego uniemożliwiającego Klientowi złożenie Zamówienia, logowanie się na Konto lub korzystanie ze Sklepu, Klient powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą na adres e-mail: anna.telec@vividpearls.pl lub telefonicznie: +48 533 077 802.
  2. Jeśli awaria trwała dłużej niż 48 godzin i uniemożliwiała zawarcie umowy, a Klient dokonał wcześniej rezerwacji Towaru, Sprzedawca może ułatwić zawarcie umowy poprzez e-mail lub telefonicznie.
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za straty wynikające z awarii systemu.

§ 4 Usługi

  1. Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z bezpłatnych Usług, które są świadczone przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
  2. Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym dostępna jest po dokonaniu rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu Internetowego. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia Konta.
  3. Klient ma możliwość wysyłania do Sprzedawcy pytania dotyczącego oglądanego przez niego Towaru za pomocą formularza. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości przez Klienta.
  4. Klient ma możliwość wysyłania do Sprzedawcy prośby o powiadomienie go o dostępności oglądanego przez niego Towaru za pomocą formularza. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości informującej o dostępności Towaru przez Sprzedawcę.
  5. Klient ma możliwość dodania Towarów do schowka. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na dodaniu Towarów do schowka jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą usunięcia Towarów ze schowka.
  6. Klient ma możliwość otrzymywania od Sprzedawcy informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (Usługa Newsletter). W tym celu należy skorzystać z formularza znajdującego się tuż nad stopką sklepu. Klient w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Umowa o świadczenie Usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach Usługi Newsletter.
  7. Każdy Klient Sklepu Internetowego ma możliwość przeglądania informacji prezentowanych w Sklepie, w tym w ramach prowadzonego w Sklepie bloga, gdzie prezentowane są artykuły tematyczne, związane z działalnością Sprzedawcy i charakterem Sklepu Internetowego.
  8. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na przeglądaniu i wyszukiwaniu informacji dostępnych w Sklepie Internetowym, w tym w ramach prowadzonego w Sklepie tematycznego bloga, zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamknięcia przez Sprzedawcę strony internetowej Sklepu.

§ 5 Procedura zawarcia Umowy sprzedaży

  1. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  2. Wszystkie Towary dostępne w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  3. Warunkiem złożenia Zamówienia jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
  4. W przypadku składania Zamówienia poprzez formularz Zamówienia dostępny na stronie internetowej Sklepu Internetowego, Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy przez Klienta w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem Zamówienia. Klient ma prawo do wycofania Zamówienia (oferty) w każdym momencie przed otrzymaniem potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę. Po recepcji potwierdzenia Zamówienie wiąże Klienta. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
  5. W przypadku niektórych Towarów prezentowanych w Sklepie, istnieje możliwość ich personalizacji, polegającej na dostosowaniu Towaru poprzez zmianę jego rozmiaru, długości naszyjnika, koloru bądź rodzaju metalu szlachetnego, ilości pereł, ilości użytych brylantów wyrażonej w karatach zgodnie ze wskazaniem Klienta. Towar może być dostosowany w zakresie określonym w zdaniu poprzednim, jedynie po indywidualnych uzgodnieniach ze Sprzedawcą dotyczących zakresu dokonanych zmian i ceny za Towar.
  6. Sklep oferuje możliwość zamawiania towarów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji Klienta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, w rozumieniu art. 38 pkt 3 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Towarem nieprefabrykowanym jest biżuteria (w szczególności naszyjniki) wytwarzana w oparciu o indywidualne zamówienie Klienta, polegające na wyborze i dostosowaniu parametrów produktu, takich jak: rozmiar, długość naszyjnika, kolor, rodzaj metalu szlachetnego, ilość i rodzaj pereł, ilość brylantów wyrażona w karatach, oraz inne parametry wskazane w ofercie. Towarem nieprefabrykowanym w szczególności jest:
    • Projekty naszyjników ze wskazanym przez Klienta rozmieszczeniem pereł, brylantów, bądź innych elementów
    • Biżuteria ze specjalnym wyrytym tekstem lub datą
    • Biżuteria o specjalnym rozmiarze poza standardową skalę
  7. Towarem nieprefabrykowanym nie jest wybór spośród gotowych produktów dostępnych na stanie magazynowym Sklepu – w takim przypadku konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy na zasadach ogólnych. Towarem prefabrykowanym (z prawem do odstąpienia) są wszystkie produkty dostępne na stanie magazynowym.
  8. Zamówienie towaru nieprefabrykowanego wymaga, aby Klient przekazał Sprzedawcy szczegółową specyfikację pożądanego produktu wybierając optymalne parametry przed złożeniem zamówienia na stronie internetowej Sklepu. Po otrzymaniu specyfikacji Sprzedawca przesyła Klientowi informację o przyjęciu zamówienia do realizacji
  9. Umowa sprzedaży zawierana jest w momencie, gdy jednocześnie:
    • Sprzedawca wyraża pisemnie (e-mail lub formularz) akceptację specyfikacji i potwierdza możliwość realizacji zamówienia
    • Klient opłaca zamówienie towaru, którego wykonanie jest realizowane wg. specyfikacji określonej w wyborach dokonanych przez klienta i tym samym rezygnuje z prawa przysługującego do odstąpienia od umowy, o którym mowa w art. 27 ustawy o prawach konsumenta, ze względu na fakt, że niniejszy towar jest wytwarzany specjalnie na zamówienie i nie stanowi towaru prefabrykowanego - gotowego do odbioru z magazynu.
  10. Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o sprzedaż towaru nieprefabrykowanego na podstawie art. 38 pkt 3 Ustawy o prawach konsumenta, ze względu na fakt, że przedmiotem umowy jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Konsumentowi przysługuje natomiast pełne prawo do reklamacji, jeśli towar zawiera wady lub nie odpowiada specyfikacji zamówienia – w takim przypadku ma prawo do bezpłatnej naprawy, wymiany towaru lub zwrotu zapłaconej ceny na warunkach określonych w Kodeksie cywilnym i Ustawie o prawach konsumenta.

§ 6 Dostawa

  1. Dostawa Towarów zamówionych przez formularz Zamówienia "koszyk", jest ograniczona do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz jest realizowana na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
  2. Klient może wybrać następujące formy dostawy zamówionych Towarów:
    • za pośrednictwem firmy kurierskiej
    • odbiór własny w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy po wcześniejszym umówieniu, na zasadach określonych w ust. 7-9
  3. Sprzedawca na stronach internetowych Sklepu w opisie Towaru informuje Klienta o liczbie Dni roboczych potrzebnych do realizacji Zamówienia i jego dostawy, a także o wysokości opłat za dostawę Towaru.
  4. Termin dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z § 2 pkt. 1 (definicja Dni roboczych).
  5. Sprzedawca dostarcza Klientowi razem z Towarem dowód zakupu zawierający:
    • numer zamówienia
    • datę złożenia zamówienia
    • datę dostarczenia towaru
    • pełne dane Sprzedawcy
    • opis i cenę towaru
    • metodę płatności
    • termin do odstąpienia od umowy (14 dni od dostarczenia - jeśli dotyczy)
  6. Dla dostawy kurierskiej dowód dostarczany jest w paczce z towarem lub wysyłany e-mailem. Dla odbioru osobistego Sprzedawca wystawia dowód w momencie odbioru. Klient powinien zachować dowód jako potwierdzenie nabycia w celach reklamacyjnych.
  7. Jeżeli dla Towarów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.
  8. Klient ma możliwość odbioru osobistego zamówionego Towaru w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy. Punkt odbioru znajduje się na adresie: ul. Słoneczna 13J, 32-005 Niepołomice. Godziny otwarcia punktu: poniedziałek–piątek: 10:00–18:00, sobota: po wcześniejszym umówieniu się. Warunkiem odbioru osobistego jest wcześniejsze umówienie się ze Sprzedawcą poprzez:
  9. Umówienie się stanowi ustalenie dnia i godziny odbioru, potwierdzane przez Sprzedawcę (e-mail, SMS), zawierające: numer Zamówienia, datę i godzinę odbioru, adres punktu. W razie niemożliwości odebrania w ustalonym terminie, Klient zobowiązany jest bezzwłocznie powiadomić Sprzedawcę o nowym terminie odbioru.
  10. Jeśli Klient nie skontaktuje się ze Sprzedawcą w terminie 7 dni roboczych, Sprzedawca po kolejnych 5 dniach roboczych może zwolnić zarezerwowany Towar i anulować Zamówienie, zwracając wpłacone pieniądze.
  11. Po upływie 7 Dni roboczych od dnia umówionego odbioru, jeśli Klient nie odbierze Towaru, Sprzedawca zwraca zapłacone pieniądze w ciągu 14 dni na to konto, z którego została dokonana płatność.
  12. Towar odbierany jest osobiście. Jeśli Towar odbiera osoba trzecia, musi posiadać: numer lub potwierdzenie Zamówienia.
  13. W momencie odbioru Sprzedawca wystawia Klientowi: dowód odbioru oraz fakturę VAT / fakturę imienną. Z chwilą podpisania dowodu odbioru ryzyko utraty i uszkodzenia Towaru przechodzi na Klienta.

§ 7 Ceny i metody płatności

  1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz inne opłaty.
  2. Klient dokonuje płatności poprzez przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany w potwierdzeniu Zamówienia w terminie wskazanym w potwierdzeniu Zamówienia. Realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy.
  3. W zależności od wyboru przez Klienta formy dostawy:
    • wysyłka Towaru dokonana zostanie niezwłocznie po spełnieniu warunków określonych w ust. 2 lub
    • odbiór osobisty na zasadach określonych w nin. Regulaminie będzie możliwy niezwłocznie po spełnieniu warunków określonych w ust. 2.
  4. Sprzedawca zachowuje sprawo do opóźnienia realizacji Zamówienia, jeśli płatność nie zostanie dokonana w ciągu 7 Dni roboczych od daty potwierdzenia Zamówienia. Po upływie tego terminu Sprzedawca może anulować Zamówienie i zwolnić zarezerwowany Towar. Klient zostanie poinformowany o anulowaniu Zamówienia poprzez e-mail.
  5. W przypadku braku płatności przez Klienta w terminie, zgodnie z ust. 2 powyżej, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zapłaty z wyznaczeniem stosownego terminu może odstąpić od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
  6. W przypadku błędu w płatności (np. kwota nie wpłynęła, podwójna płatność, błąd systemu), Sprzedawca niezwłocznie (w ciągu 2 dni roboczych) anuluje Zamówienie i zwraca pełną kwotę. Jeśli Klient chce ponownie złożyć Zamówienie, musi to uczynić poprzez nowy formularz.

§ 8 Uprawnienie do odstąpienia od Umowy

  1. Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni, z wyłączeniem § 5 ust. 8 nin. Regulaminu. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  2. Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia udostępnianego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu.
  3. Termin 14-dniowy liczy się od dnia dostarczenia Towaru do Klienta, czyli od dnia, w którym Klient objął faktycznie towar w posiadanie (dla dostawy kurierskiej – dzień dostarczenia paczki pod wskazany adres; dla odbioru osobistego – dzień odbioru ze sklepu).
  4. Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  5. Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
    • świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy
    • Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
  6. Pozostałe wyjątki od prawa do odstąpienia od Umowy zostały wskazane w art. 38 ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta.
  7. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym. Zakupiony Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy: ul. Słoneczna 13J, 32-005 Niepołomice.
  8. Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi cenę Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Towaru z powrotem.
  9. Klient ponosi koszty fizycznego zwrotu Towaru (ubezpieczona na kwotę ceny Towaru przesyłka kurierska). W przypadku uszkodzenia Towaru wskutek wadliwego opakowania przez Klienta w trakcie zwrotu, Sprzedawca może żądać od Klienta zwrotu części lub całości kwoty z powodu znacznego obniżenia wartości Towaru.
  10. W przypadku gdy Klient wybrał odbiór osobisty Towaru, odstąpienie od umowy wymaga zwrotu Towaru poprzez przyjście do punktu odbioru i złożenie Towaru pracownikowi w terminie 14 dni od daty odbioru. Pracownik wystawia Klientowi potwierdzenie zwrotu.

§ 9 Reklamacje dotyczące Towarów z tytułu rękojmi

  1. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar zgodny z Umową.
  2. Sprzedawca odpowiada z tytułu niezgodności Towaru z umową na zasadach określonych w Ustawie o prawach konsumenta wobec Klienta będącego Konsumentem oraz Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Rękojmia wobec Przedsiębiorców jest wyłączona.
  3. Reklamacje dotyczące Towarów i Usług, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres:
  4. Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar, jeżeli jest to możliwe dołączając do niego dowód zakupu. Reklamowany Towar należy przesłać listem poleceonym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub kurierem na adres Sprzedawcy wskazany w pkt. 3.
  5. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia otrzymania reklamacji i towaru. Sprzedawca powiadomi Klienta o wyniku rozpatrzenia reklamacji poprzez e-mail na adres podany w reklamacji. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.

§ 10 Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną

  1. Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu i korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać na adres:
  2. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
  3. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia otrzymania. Jeśli rozpatrzenie nie będzie możliwe w tym terminie, Sprzedawca poinformuje Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania przez Klienta.

§ 11 Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    • jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży
    • jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą
    • może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federacja Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl

§ 12 Ochrona danych osobowych i pliki cookie

  1. Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, dostępną na stronie Sklepu.
  2. Administrator danych osobowych: Anna Telec Vivid, ul. Słoneczna 13J, 32-005 Niepołomice, NIP: 6621454574.
  3. Dane osobowe Klienta są przetwarzane w celu:
    • zawarcia i wykonania umowy sprzedaży
    • spełnienia obowiązków prawnych (podatkowo-rachunkowych)
    • marketingu i komunikacji handlowej (tylko za zgodą Klienta)
    • rozpatrywania reklamacji
  4. Klient ma prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawy, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przenoszenia danych.
  5. Sklep internetowy używa plików cookie w celu:
    • ułatwienia nawigacji
    • zapamiętania preferencji Klienta
    • analityki ruchu na stronie (Google Analytics)
  6. Klient może kontrolować ustawienia cookies w przeglądarce internetowej. Brak akceptacji cookies funkcjonalnych może uniemożliwić korzystanie ze Sklepu.
  7. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności i Polityce Cookies dostępnych na stronie Sklepu.

§ 13 Postanowienia końcowe

  1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu Internetowego, a także do formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
  2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
  3. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
  5. O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie Sklepu Internetowego zawierające zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy.
  6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 26 listopada 2025 roku.